Dagarna efter..

I lördags så var det ju äntligen racepremiär, men denna gång på fatbike och på snö.. Var ett väldigt roligt lopp och mkt bra arrangerat, vädret styr man ju inte över och att det snöat flera veckor i sträck gjorde det till en utmaning. Dom hade lagt ner ett hästjobb på att packa och styra undan snö, men med dessa mängder blir det ändå löst. Här kom min brist på erfarenhet av fatbike in, när jag tränar på den bryr jag mig inte mkt om lufttryck mm.. Jag tuffar ju liksom bara på och då spelar fäste inte så stor roll, nu i racefart blev det en annan historia. Jag slirade åt alla håll och fick springa väldigt mkt, insåg efter några minuter att jag aldrig skulle kunna hänga med Gusebauer denna dag. Han satt lugnt och trampade och jag for hit och dit, så blev en kamp att ta sig i mål mest. Fick ett grymt träningspass och hade skirskoj på nått konstigt sätt, har aldrig vurpat så mkt i hela mitt liv.. tur att snö är mjukt!! Kommer absolut att köra nästa år igen, då med slanglösa 4.8" däck med 0.1 bar i.. i går blev det första distanpasset i vinter där jag kunde njuta och inte frös, rullade hemåt från stugan och fick ihop 4h 20min innan bilen kom ikapp mig och jag hoppade in i den. Snittfarten på Fatbike blir ju inte hög, men höll 21km/h i alla fall. Fick denna vecka ihop nytt rekord i timmar på cykeln för mig, grymt nöjd med det och att jag faktiskt fixade det på ett bra sätt. Idag är det vilodag och det behövs!! Kommer även denna vecka bli mkt träning, så behöver ladda om idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift