Zwift premiär..

Bestämde mig i veckan för att köra Zwift SM, och efter mkt strul fick jag igår kväll igång allt. Så kl 9.50 satte jag mig och började värma upp, kl10 drog vi iväg i en jäkla fart..
Premiär på SM vet jag inte om det var en bra idé, men försökte vara långt fram hela tiden och få ett bra träningspass.. Åka med och vara taktisk kan man syssla med i sommar, nu ska ju krafterna ut gör att sen bli ännu starkare.
Men vet inte riktigt hur det funkar på zwift, men gissar att den cykel jag har som första hoj på gratis Kontot inte är den vassaste. För upplevde att även när jag låg i klungan så var min W/kg högre än dom andras.. Men fick ju som sagt grym träning istället!! Höll på flyga av tätklungan på första varvet utför vulkanen, var inte beredd på farten där. Men spurtade ikapp och sen var man där framme resten av loppet, sista varvet uppför försökte jag få ner antalet i klungan och det gick bra. För på toppen var vi 6st och vi höll ihop fram till spurten, där jag fick för mig att dra vid 1km kvar.. Kände att det inte skulle funka, så slog av vilket inte var så smart. För fick då försöka dra igång igen med 300m kvar, och det gick ju sådär. Rullade in som 5a vilket får ses som bra, men kommer bli diskad pga för höga watt. Drog i snitt under 93min 5.1w/kg, så blir att skicka in lite wattfiler till dom sen så man får bli godkänd av dom ☺️

Kul och jobbig träning var det och kommer köra mer, men inte alltför ofta då det lätt blir att man tar i gör mkt. Än kan man ju hålla igen lite och spara energi till sommaren 😊

Kommentarer

Unknown sa…
Du kanske körde Tempo-hoj. Den är default. Då får man ingen rulle-effekt... men de bakom kan ligga på din rulle. /lundqvist
Samuel sa…
Ska kolla det till nästa race ☺️
Emil Nyman sa…
Nä du hade inte tempocykeln. Men det stämmer att cykeln man får från början är lite seg. Zwift är som ett spel och allteftersom man cyklar får man bättre cykel och hjul.
Samuel sa…
Tack var det jag trodde ☺️ Satt på typ en Specialized då... 😂
Anonym sa…
Känns konstigt att ett SM med såna förutsättningar.
Samuel sa…
Haha ja men zwift är ju mest bara på skoj, ett sätt att ta i lite mer ☺️

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack