CX?

Nu när mtb säsongen är över så kan man ju göra annat istället, typ CX kanske... Ville köra förra hösten men då var mitt ben inte redo för det, nu funkar benet helt ok igen. Sen är ju CX träning riktigt roligt och lättare komma genom vintern med ett mål mitt i, för att börja träna med målet inställt på maj känns jobbigt..
Är faktiskt så också att CX innehåller många moment jag verkligen behöver träna på,  tex att gå upp på rött många gånger och köra ryckigt. Är ju där jag haft en svaghet i år, så då kan man ju lika gärna göra det på CX hojen och sikta mot nått race.
SM i Januari vore ju skitskoj, att få åka ner till Göteborg och smutsa ner sig. Är ju rätt långt ner bara, så kanske borde man flyga ner då. Men då måste man lösa transporter mm därnere, får kolla om man känner nån som bor där och kan låna ut en bil eller vara chaufför. Är ju lång tid kvar så det ordnar sig nog, köra bil ner går ju också men är så jäkla långt..

Om jag nu kör nån CX tävling så kommer det vara som H30 åkare, hur det sen blir till mtb säsongen får vi se. Beror ju mkt på vintern och hur mycket jag kan träna, så låter det vara öppet ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift