CX träning

Igår sken solen efter en natts regnande, inte ofta man sett den sista året.. Så bara att försöka ta sig ut och träna lite, blev ett CX pass. Rullade ut och körde sen 30min i nästan tävlingstempo, men svårt ta i det lilla extra själv just nu. Men blev ett bra pass och försöker tänka på dom tekniska grejorna med CX när jag kör nu, kurvteknik, avhopp, påhopp mmm..
Har svårt för påhopp på cykeln, nån spärr i huvet säger att jag inte ska landa direkt på sadeln.. Utan har nått konstigt mellanhopp innan jag sätter mig på sadeln.

För att försöka hitta motivation under början av vintern nu tänkte jag försöka få till lite CX form fram till SM i januari, är jäkligt långt ner till Göteborg då men får se om jag kan lösa det. Skulle vara skönt att flyga ner, men då måste jag ju på nått sätt ta mig runt i Göteborg sen också.. Jaja länge kvar till dess. Kommer där köra H30 i alla fall, vet inte hur stort startfältet brukar vara men jag lär ju få stå långt bak då jag är helt oseedad. Så kommer ladda för en monsterstart där då!!

Idag blir det 2st monarkpass, bara börja vänja sig vid den igen liksom.. ☺️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift