2017 är slut..

Idag börjar alltså säsongen 2018, eller egentligen är oktober en mellan månad.. Händer liksom inte mkt på träningsfronten, utan ska försöka hålla mig från så mkt som möjligt. Känner att jag behöver det, kändes som min kropp sprang in i väggen efter racet i lördags. Är nu helt slut och orkeslös, så ska vänta in suget efter träning ett tag. Bara underhållande träning nu så man inte faller ner i avgrunden ☺️

Ska väl försöka summera 2017 också, men vet inte riktigt vart jag ska börja.. Har liksom hänt rätt mkt och säsongen har varit lång med början i juli 2016 med rehabilitering, nog varit min absolut jobbigaste vinter! Slet verkligen hårt och hade ont varje dag, funderade många gånger på lägga ner allt. Men sakta men säkert blev det bättre, och till i våras kände jag att jag var tillbaka där jag ville.
Under denna tid startade jag också upp mitt företag sambike, skulle först bara sälja lite tillbehör.. Men blev snabbt mer och även cyklar från BMC kom in i butiken, detta har vuxit mer än jag kunde ana. Fick följa med till Italien i juni och testa 2018 års cyklar från BMC, cyklade där bla med Cadel Evens och hade skitskoj! Under tiden försökte jag tävla lite och vann tre race här uppe i norr, misslyckades totalt i Falun på långa lugnet dock. Var psyket som la av där..
La sen all kraft på att komma i form till långlopps SM i Motala, kom i form och var riktigt bra. Men satsade lite för högt och brände mig, så rullade i mål som 12a. Men för en gubbe som mig är det godkänt i alla fall, måste bli bättre helt enkelt.
Efter detta gick luften ur min kropp, kände liksom att det varit mkt hela året. Har kört ett par lopp nu i höst där jag inte varit bra! Så avslutar säsongen med rätt kasst självförtroende, så tur nu man har vintern på sig att glömma..

2018 då? Just nu faktiskt ingen aning hur det blir.. Ska cykla men på vilken nivå får vi se, beror mkt på saker runt omkring mig hur det blir. Vill mkt men tiden har på slutet inte räckt till, så får hitta nån kompromiss för allt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack