Stoppar förfallet

Igång med att hindra förfallet av formen nu, lördags körde jag ett tempotest. 30km på lvg hoj med vändning efter 15km, det regnade hojen var en storlek för stor och jag var trött.. Men bra att få ett riktmärke i alla fall, sen kanske man har möjlighet att förbättra det. Snittfarten blev 40,4km/h, brukar eller dåligt har jag ingen aning om..

Igår fick jag köra min älskade mtb igen, blev 1h så tävlingslikt som möjligt. Försökte köra lite ryckigt och inte hålla jämn hård fart, allt för att lära kroppen tåla det. Gick väl helt ok tyckte jag, men idag har jag träningsvärk... Det är inte ofta man får det av cykling, så måste ju ha tagit i ordentligt. Får se om jag tränar nått idag, hade tänkt köra monark innan jobbet. Men det pallde jag inte med, får spara den energin till senare..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift