Lite inför helgen..

Nu när vi är inne på SM veckan så är mina tankar där så fort jag får en lugn stund, tänker mkt och framför allt så längtar jag efter att få köra. Efter det som hände förra året så ska jag väl egentligen bara vara nöjd över att kunna vara med, men så funkar inte jag.. Utan jag vill göra bra resultat! Så mkt tankar kring hur banan kommer se ut och hur loppet kommer bli, setup på cykeln är jag klar över hur det blir med. Kommer köra med en aggressiv setup på hojen, den kommer inte sätta några begränsningar och vikten är 9.3kg.

Så mest tankar kring bana och taktik, men egentligen finns det inte så mkt taktik att fundera över.. Är ju bara att köra så hårt man orkar så länge det går, försöka hitta en bra grupp och jobba hårt! Som loppen hittills har sett ut i långloppscupen så vet nog dom flesta vad som händer längst fram, och att ändra på det är inte jag cyklist nog att göra. Men där bakom vill jag göra ett bra jobb, så får man se vad det räcker till för den dagen.

Idag körde jag ett rött lugnt pass ute i skogen, en 5min och en 1.5min lång intervall sen bara rull.. Benen var inte på topp idag, men så är det ofta efter en vilodag. Så hoppas dom vaknat till imorgon nu, så jag får ett par bra pass mu i början på veckan 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift