Krafttrampen

Igår var det dags för krafttrampen i Skellefteå, ett väldigt snabbt och lättåkt lopp. Hade ju tagit med mig Christoffer som skulle köra barnklassen, så han var först ut. Som pappa blir man rätt nervös, man vill ju att det ska gå bra. Inga olyckor eller liknande, som tur var gick det bra. Han körde på hela loppet och kämpade hårt, var trött och nöjd i mål. Så då var jag också nöjd 😊

Mitt lopp då? Jo började morgonen med att lära mig nått nytt!! När man har cyklar med elväxlar måste man vara noga när man packar dom, så att inget ligger mot nått växelreglage... För då blir man utan ström dagen efter, inget funkade på den när jag testkörde banan med Christoffer. Tur att jag hade med en democykel, så blev till att köra på en fourstroke 02 deore i en storlek för stor.. Men det går ju bra det med, bara försöka slå bort negativa tankar. Så när loppet drog igång var det full fart, först en massa grusvägar där jag saknade min 38 klinga. Efter några km kom en sandig väg där jag ökade tempot lite, vi var väldigt många med dit.. Sen på stigen efter tryckte jag lite till, blev bara jag och Karl-johan kvar då när nån vurpat bakom. Så vi körde på lite lagomt, tänkte att teamkompisarna bakom i alla fall skulle få en fin resa. Så var det i fyra mil tills dom kom ikapp oss, och då var vi 5 i täten varav tre från teamet. Så blev teamkörning med en massa ryck från oss som dom andra två fick ta, lite ojuste kanske men såna är ju förutsättningarna.. Tillslut kom Henrik Blom iväg och jag såg då att dom andra 2 inte skulle orka ta detta, så släppte iväg honom ordentligt och sen gjorde jag ett ordentligt ryck och kom ikapp. Andades ut lite bakom honom och sen var det bara upp och jobba, vi körde på bra och kom in på dom sista km med bra lucka. Körde på och jag kom in först mot mål och drog igång spurten, trodde han skulle komma förbi men hade nog med fart för att komma först. Skönt med årets andra seger!! 
En ett litet tips till arrangören sen i all välmening, om det går försök se till att dom dom kör korta loppet inte kommer in på långa banan precis när vi andra kommer. Blev väldigt tjockt på en av stigarna precis när jag ville höja tempot, att jag då ropar betyder inte att jag är arg utan vill bara göra alla uppmärksamma på att vi kommer. Var nån som blev irriterad på att jag ropade, men försökte tacka alla och vara trevlig. Fast samtidigt tävlar man ju och vill komma fram, så är något att titta på till nästa år kanske.

Idag ska jag packa och fixa en massa här hemma, drar ju till Turin imorgon för att cykla på 2018 hojarna från Turin 😀 Men ligger efter här hemma så måste dra på lite, så får ignorera halsontet och köra på. Kommer väl vara förkyld där nere men ska ju bara rulla runt där, så blir nog bra ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack