Fin fart..

Körde på med träning igår också, och jäklar vilket tryck det fanns i benen. Sånna ben vill jag ha på race nån gång!!
Körde ett favorit pass för detta år, 27.30min med stigande intensitet och efter det 5x60/120 intervaller.
Börjar med 20min och fick försöka hålla tillbaka lite då watten var väl hög, efter 20min hade jag 359w i snitt. Utan vila så kör jag sen 5min på 380w, direkt följt av 2min på 418w. Avslutar allt med 30sek på 540w, allt detta kör i en följd utan vila som en 27.30 min lång intervall. Sen rullar jag 5min innan det är dags för nästa fas, då kör jag 5x60/120 intervaller. Målet här är att alla ska vara över 500w, och det fixade jag med marginal i går då jag la dom kring 530w. NP watt för sista 20min där jag bla bara rullar ur i 5min och sen kör 60/120 hamnade på 356w....

Detta är som sagt ett nytt pass för i år, men har blivit en favorit. Var ett prydligt pb på detta pass igår, så formen är väldigt bra just nu. Behövde kanske det för psykbrytet nere i Falun för att vända detta...??
Idag ska jag köra ett typ av tömningspass, blir nog ett TT på ca 60min. Sen blir det faktiskt vila på torsdag, första hela vilodagen sen förra måndagen... Enda orosmoment just nu är snoriga barn här hemma, risk för förkylning nu alltså. Men hoppas kunna undvika den 😀

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack