Plötsligt händer det

Ja igår kom värmen och våren på riktigt till Lycksele, jäklar va skönt och efterlängtad den var. Cyklade med korta ben och grillade, precis som man vill det ska vara!! Cyklingen kändes även den positivt, var en träningstävling mot mig själv på en långloppsslinga jag har. Var väldigt blött och tungtrampat, sista biten var hemsk.. Stod upp och trampade i brant utförsbacke för att ta mig framåt, så att jag kom runt på 78min var riktigt bra. Min snabbaste tid är från augusti 2015, då körde jag på 72min så tror denna tid kommer ryka när det torkat upp.

Mindre skoj är att 2 av mina barn är magsjuka, dom låg inne hela gårdagen och led 😢 Den mindre har börjat tillfriskna något, men fortfarande är det segt. Synd för dom att missa första fina dagarna denna vår, och gör ju även att man själv inte riktigt hinner det man vill. Tänkte städa upp på tomten, och ha stansa på nya däck på tävlingshjulen. Men det har jag inte hunnit än, får se om det hinns med idag. Sen ska man själv försöka undvika magsjukan, kan vara nog så svårt.
Ska väl även träna idag, men tror det bara blir ett skönt rullpass idag. Man behöver dom där njutarpassen ibland, både för kropp och själ.

En annan rolig sak jag inte skrivit om är att jag den 12/6 drar ner till Turin, detta för att testa Bmc's 2018 modeller. Det är ju en dröm för en cykelnörd som mig, och ska bli en fantastisk upplevelse. Att jag dessutom kommer få träffa och cykla med Cadel Evens gör det hela ännu bättre, kan nog bli en och annan selfie...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift