Min cykel.

Jag har ju haft det så jäkla bra att ha min racehoj för iår sen i oktober, så har ju hunnit testa och köra in den ordentligt. När jag får så mkt tid på mig har jag svårt att låta bli att trimma lite också, så har lättat den i vikt rätt mkt. Men nu är den nog klar, bara sadeln jag är osäker på om jag ska lätta. Den som sitter på är skön, så lite osäker där. Kanske får Experimental Prototyp gjuta en åt mig, då får jag formen av den jag har men vikten av en fjäder...

Det jag har valt att köra på är alltså en softtail, en liten gummibit i baktriangeln gör att jag får 15mm fjädring i den. Detta gör den lite mer komfortabel, men fortfarande lätt och väldigt rapp. Väldigt nöjd med detta än, och tror på det för långloppen. Sen har jag ju bytt lite prylar på den, handtag, styre, sadelstolpen och styrstam är från Innolite. Jag har gjort om den från 2*11 till 1*11, och bytt kassett på tävlingshjulen till en XX1. Lättare och så får jag större spann på växlarna, både för och nackdelar med det mrn vill åt 10an.. Bromsskivor och hjul kommer från Amaton, lätta och fina saker det. På bakhjulet kapade jag 390g från orginalutförande, detta med lättare hjul, kasset och bromsskiva.
Kör även med en oval klinga från Garbaruk, har 36 nu men väntar på en 38a. Som den ser ut nu med dubbla flaskställ och Sahmurai Swords i styret väger den 8.12kg, det är faktiskt jäkligt lätt med tanke på att jag inte kompromissat med saker som kanske håller... Även däck som är 2.25 bredd på..
Tycker det är jäkligt roligt att bygga och pilla med cykeln, men får vara bra med denna nu. Nu ska bara grejerna geggas ner när stigarna kommer fram, och kroppen trimmas in i samma klass.

Kommentarer

Henrik sa…
Hur är det att köra oval klinga? Fördelar?
Du gör det inte på monarken va?
Samuel sa…
Jag har kört oval klinga några år nu, tycker mitt rundtramp blir naturligare och att jag får bättre tryck när kadensen är låg.. Men vet inte om det är så på riktigt eller bara i mitt huvud, men jag kommer fortsätta med ovala klingor iallafall. Nä på Monarken sitter det runda klingor, men är inget problem gå mellan dom. Är ju inga extramt ovala klingor jag kör..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack