Bra lördag..

Jag har inte skrivit ngt om händelsen i Stockholm i fredags, kommer inte göra det heller.. Detta är ju en cykelblogg så håller mig till det, sen tror jag inte mina tankar om detta görs sig i skrift. Så nöjer mig med att säga att det är fruktansvärt och lider med alla drabbade.

Igår var det ju bästa dagen på veckan, lördagar är alltid bra liksom. Jag ville vrida ur kroppen lite igår så planen var 2h med gasen i botten, men hade tid att passa då barnen skulle på bio. Så fick ihop 1h 50min, dom 10min kan jag nog klara mig utan. Fick till ett fint pass där trycket fanns hela tiden, men märks att sista 30min är det svårt hålla trycket uppe. Känns som man maxar hela tiden då, men är egentligen just det jag vill åt...Igår körde jag också lite hårdare i några backar på mellan 2-4min, blev lite inspirerad av siffror jag såg från Flandern förra söndagen. Proffsen i lvgklungan är ju helt grymma på hålla bra tryck och sen efter flera timmar kunna öka i backarna, den egenskapen vill jag också ha. Att i slutet av loppen när benen är trötta ändå kunna trycka 6w/kg i några minuter vore ju en grym egenskap att ha, så det får jag försöka skaffa mig under våren/sommaren. Igår höll jag nästan 6w/kg i dom backarna, snittet på hela passet landade på 5.1w/kg. Vill att dessa pass ska ge mig lite hårdhet, hoppas verkligen kunna orka 60min till i slutet av sommaren. Det är i alllafall målet jag jobbar mot, får se om jag någonsin tar mig dit dock...
Blev trött och nöjd över gårdagens pass hursomhelst, så idag ska jag ta ett lugnt och fint pass. Har dock snöat i natt igen, så inte jättesugen på cykla i det men man måste ju.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift