Motivera sig själv..

Skrev ju igår att jag behöver sova mer, och det gör jag för sov inte mer inatt iallafall..  För just där ligger egentligen mitt största problem, jag har inte tid att vila så mkt som krävs för att träna som min motivation vill. Vill mer än vad det finns möjlighet till, får istället använda motivationen för att köra hårdare på den tid jag har.
Men visst har även jag så kallad dålig motivation ibland, det känns jobbigt och slitigt vissa dagar. Kallt och jävligt kan det också vara, så nog vill jag ställa in träning ibland. Men det gör jag inte, utan jobbet ska göras och då är det bara att köra. Hur motiverar jag mig dom dör sämre dagarna då??  Jo brukar göra lite olika saker, dels tänka på vad jag vill uppnå och att jag verkligen vill det.

Sen kan man sätta sig ner och kolla lite sociala medier, för där tränar ju alla hela tiden.. Så ser man då att andra gjort sina pass så måste man ju ut och göra sitt, sen är vissa människor väldigt inspirerande där faktiskt. En som jag i vinter tagit inspiration av är "Chipskungen", han har en inställning jag verkligen gillar. Sen finns det ju få i Sverige som har hans meritlista, så mkt snack och mkt verkstad! Sånt gillar jag

Sen kan man ha ett mantra eller motto som man påminner sig om, kan vara precis vad som helst som sporrar igång en. För mig har det i några år varit " Vill, Våga och Vinn", det funkar för mig att sätta krav på mig själv. Jag gör ju detta för att prestera, och då måste jag träna så valet mellan soffan och Monarken känns då rätt lätt.

Igår körde jag bara ett pass, och då får man ta i ordentligt. Blev ett 40/20 pass med 4 block a 6min, satsade mot pb och det blev så också. Höll minst 510w på 40sek delarna, så går fortfarande framåt med utvecklingen. Alltid skoj att sätta personbästa, mindre skoj var att vi igår sa hejdå till mina föräldrars katter.. Dom har funnit där i stora delar av mitt liv, var 18 och 16 år gammla så dom har levt ett bra liv. Men han som var 18 blev sjuk och då fick dom somna in tillsammans igår, hoppas eran himmel är full av räkor och soliga ängar 😢

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack