Mkt nu.

Har haft en period där det är väldigt mkt att göra, är ju jobb, familj, träning och sen Sambike som tar en del tid. Tränar mer än tidigare år, och när man tränar mer behöver man vila mer... Det är väl just vilan som bli lidande just nu, speciellt när barnen är sjuka.. Sambike tar ju sin tid också, dels den fysiska tiden som läggs på det jobbet men framförallt mkt tankar och energi läggs in där. Man vill ju att det ska gå bra, så man kan fortsätta med det i framtiden.
Men ska försöka ta hand om mig lite bättre, sova mer och sånt där som är bra. För man känner nu att man börjar bli tankspridd, skulle nog också behöva sportlov i veckan. Vill ju verkligen göra det bästa som går av denna säsongen, så sova mer och fortsätta med det andra. Skulle varit trevligt med fler timmar på dygnet, men vi har ju alla 24h per dygn så bara att göra det bästa av dom. Men fatta vad härligt om man istället för jobb fick 8h per dag för träning och vila, fast då fick man mer press på sig också kanske... Fast jag sätter redan rätt stor press på mig själv, så ingen större skillnad mot nu där. Jaja nu är det ju så här och bara att köra efter dom spelreglerna, gäller att optimera vilan nu bara. Släppa hjärnstressen lite mellan varven, för är den som är värst nu när säsongen börjar närma sig. Måste tro på mig själv och känna lugnet, så lite bra träning på detta så kanske jag kan slappna av bättre.

Idag blir det 40/20 intervaller på Monarken, ska försöka ta i ordentligt på dom idag. Helst inte orka sista blocket på  jämn wattnivå, så in i väggen.. 😉

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack