Vätsketaktik...

Jag är ju en rätt skadad människa, mkt av min tankeverksamhet går åt till cykelrelaterade prylar.. 
En sak som jag lägger ner lite tanke på är det här med vätska under långloppen, har ju ingen stor stödapparat som hjälper med lagning mm under loppen. Visst går det få tag på dom som kan hjälpa till, men alltid ett orosmoment som ligger där.
Nu är dom flesta långloppen rätt korta ändå, mellan 2-3h åktid på dom flesta. På den tiden klarar jag mig med 2st små flaskor sportdryck om det inte är typ 30 grader varmt, så har monterat 2 flaskställ på min teamelite. Visst är det så att cykeln blir ett kg tyngre när man står där på startlinjen med 2 fulla flaskor,  men i slutet av loppet är den ju lätt och fin igen.. Sen tycker jag att jag kan unna mig det när jag har en cykel som väger bara drygt 8kg, den är liksom ändå lättare än dom flesta andra trotts 2 flaskor...
Så dom lopp där jag inte har langning kommer jag köra med 2 flaskor, och öka tempot förbi langningsplatserna 😈

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift