Testveckan klar.

Denna vilo/testvecka är nu klar, eller ska köra lite på söndag. Men inga tester då utan bara rulla lite, så benen är med på måndag när det drar igång på riktigt igen. Dom här veckorna med vila och tester är viktiga, dels för återhämtning men också för att kolla hur jag ligger till. Så nu ska dom tester jag gjort utvärderas lite snabbt, sen vet jag vad som ska göras dom kommande veckorna. Om jag inte skulle göra dessa så är det lätt att bara träna på, nu ser jag ju om det ger resultat och även vart jag behöver lägga mer tid.

Sista testet var idag en maxtjuga, hade faktiskt lite ångest över den. Ville göra nått bra och visa för mig själv att jag är på g, den gick över förväntan!!  Var orolig efter 3 min att jag gick ut för hårt, men det kändes ju bra.. Så fortsatte hålla tryck och efter 12.30 började det ta emot, men insåg att det fanns chans för rekord. Därför tror jag att jag orkade lite mer, kan ju liksom inte ge upp när den chansen finns. Riktigt jobbigt sista 2min men liksom ändå kände jag att det fanns ork, efter 20 min hade jag faktiskt krossat mitt gamla rekord från ifjol. För 8w är faktiskt en kross, nu är det 7w kvar till mina drömmars mål på 400w..
Blev för dagen 5.76w/kg, vilket jag är mer än nöjd med.
Nu känns der rätt bra med vilodag imorgon sen lite rull söndag för sen då jävlar, har en rätt bra bild hur upplägget blir februari och mars nu. Men mer om det senare, nu ska jag fira med god mat och godis.

Kommentarer

K-J sa…
Helt galet! Grattis!
Unknown sa…
Grymt starkt!
//Mange N

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift