Sista veckan igen..

Sista veckan på ett 5v träningsblock nu, alltid lite segt att starta upp den veckan. Men samtidigt vet man att lite återhämtning hägrar där uppe på toppen, så är bara att fokusera och trampa på i några dar till. Visst känns det i benen och dom spritter inte direkt av energi, men ändå så finns det kraft kvar. Den känslan är faktiskt rätt skön, man vet aldrig riktigt om man ska orka passen som planerat. Men när man ändå gör det så känns det så mkt bättre, morgonens pass var ett sånt.. Var mina 45/15 intervaller som skulle avverkas, och fixade det som jag ville. Så nu är man igång med denna vecka och bara att fortsätta köra på, om jag orkar så är planen att köra utan vilodag utan bara ta ett lugnt pass istället nån dag. Men får se hur det känns där framåt torsdag...

Kommet en intressant tid sen framöver, är ju ikapp mig själv från ifjol på alla utom ett pass. Så att se om jag nu i februari, mars och april kan ta ännu ett steg ska bli väldigt spännande, vill verkligen det så då ska det nog gå. Men kommer inte gå av sig själv gissar jag, fast är man inställd på det så brukar det ordnar sig. Sen att jag nog tagit mig genom värsta delen av vägen tillbaka gör ju att den mentala delen blir lättare, nu är man ju smärtfri nästan jämnt och får bara göra det man gillar 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift