Kommande 5v..

Har nu analyserat min förra period och dom testpass jag gjort i veckan, så nu vet jag hur nästa block kommer se ut. Dom 5v som varit nu innan var nog mitt bästa block hittills, kunnat träna mer och hårdare än tidigare. Vilket också gett ett väldigt bra resultat, gjort framsteg som jag hoppats jag skulle göra fram till Maj. Så ligger före min planering, vilket ju är trevligt då det ju kan dyka upp bakslag..  Men nu ser jag det positiva och det känns bra, trodde aldrig att jag redan nu skulle sätta pb på en tjuga. Ja trodde väl nästan att jag aldrig mer skulle nå den nivån, för i november var det inte lika ljusa tankar..
Men nu är jag faktiskt grymt nöjd, och om man får vara det stolt över mig själv. Vet ju nu att jag kommer kunna vara med och konkurrera i sommar, hade ju hoppats på det men trodde det inte under långa perioder.

Men nu om dom kommande veckorna.. Ser man till mina tester så får man en rätt klar bild över min kapacitet, 1min maxning behöver jag egentligen inte träna mer.. För där håller jag nog hög klass för mina mål, men kommer underhålla det kapaciteten. Det jag istället kommer lägga fokus på är tröskel och uthålligheten, detta gärna i kombination med toleransträning på höga register..
Så denna period kommer bli rätt lik den som var, sen kan jag bara hoppas den blir lika bra! Kommer lägga till ett par nya pass, och några av dom gammla kommer få plusmeny... Hoppas även få till några långa pass under detta block, gärna med lite fart. Grunden i träningen kommer fortfarande köras på Monarken, vilken tur man har den!! Men hoppas vädret visar sig från sin bästa sida, så man kan köra mer ute också.
Är grymt taggad just nu att dra igång, så motivationen finns där i överflöd.

Kommer nog även börja skriva lite mer om min lilla cykelshop här på bloggen, lite reklam här och där.. Hoppas det är ok, för den är ju numera en del av min cykelsatsning. Hoppas ju genom den dra in lite pengar som då går till mitt tävlande 😊

Kommentarer

Unknown sa…
Vad gjorde man utan Monarken? :)
Samuel sa…
Blev tvungen att flytta ner till Italien.. 😉

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift