Utmana sig själv..

Denna vecka är tanken att många av passen ska vara lite för hårda... Vill flytta gränsen lite för är annars det lätt att fastna i det bekväma, så därför gör jag så här ibland. Jag startar passen på en nivå jag vet att jag inte klarar alla intervaller, utan efter drygt hälften ska det börja bli för tungt. Då gäller det bara att kämpa sig genom resten och att watten sjunker gör inte så mkt, på detta vis märker man ibland att der inte saknas så mkt för att klara det.

Igår körde jag tex 40/20*6 i 4 block, målet blev att prova på 500w. Fixade 3 av blocken på det, och 3 av 6 på sista sen var det bara att sänka lite. Men alltså väldigt nära att fixa det och nästa gång vet jag att det är möjligt, har jag då en bra dag fixar jag alla. Då är den gränser flyttad på och då får jag sätta ett nytt mål på det passet. För man vill ju vara i ständig utveckling trotts att man är gubbe 👴 ett av mina mål är ju att aldrig nöja sig med att vara lika bra som förra året, utan alltid bli bättre! Eftersom jag fick börja om från noll pga skadan blev det tufft i vinter med det, har på vissa nivåer tappat mer men på vissa är jag nästan ikapp. Så ska i Maj vara snabbare än jag var maj 2016, så några av målen denna vinter är att fixa dessa pass innan Maj:

60/120@560w klara 14st
20min på 390w
2h på 345w

Så nu måste jag nog ut i garaget och träna, så det blir möjligt att komma dit😊

Kommentarer

haha, 2h på 345w
Jag fixar typ 2 minuter :-)

Kör hårt
Samuel sa…
Det är ett tufft mål, men ett av dom viktigare om jag ska nå slutmålet :-)
Tack!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack