Tankar på träningsläger..

Sitter och funderar lite över upplägget på träningen, ett träningsläger vore inte helt fel känner jag.. Men att åka bort en vecka kommer jag inte göra, kostar ju lite men framförallt är jag då borta från familjen vilket jag vill vara så lite som möjligt. Den satsning jag gör är ju min, och dom ska inte behöva lida för den. Sen när man åker bort har man ju 2 resdagar, dom sliter och så går ju 2dagar bort... Jag gillar ju att vara effektiv så att vaska bort 2dagar känns lite onödigt, därför har jag en annan idé.
Funderar bara på att ta ledigt en vecka och lägga mitt träningsläger hemma, cykla på dagarna och sen är allt som vanligt på kvällen. Där i Mars kan det ju vara riktigt bra förhållanden och plogade grusvägar finns ju om skoterspåren är mjuka, det vore ju absolut mest effektivt. Visst skulle jag gärna åka till GC eller liknande och cykla i värmen, men rent krasst så är det effektivare med hemmaplan. Så får kolla hur det ser ut med semesterdagar framöver, sen i slutet av mars kanske man får slå till..

Kommentarer

Öijer sa…
Har du inte en sommarstuga eller något liknande? Förlägg lägret där. :)
Samuel sa…
Jo jag har tillgång till mina föräldrars stuga, så den tanken har slagit mig. Brukar köra helgläger där, och ett sånt kommer snart :-)
Skoj att det löste sig med huset för dig Henrik!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack