3h i minus 20..

Hade igår tid att köra 3h, typiskt nog var det vinterna hittills kallaste dag med -20.. Men var bara att klä på sig och köra, för har man tid tar man tillvara på den.
Var kallt men gick ändå bra, försökte hålla bra tempo genom hela passet. Så var ordentligt trött på slutet och då blev jag kall också, går ju en jäkla massa energi till att bara hålla värmen.

Idag drog jag också ut och körde men bara 90 min, i det var det ca 36 min kring tröskeln. Så blev ett bra pass trotts att jag kände mig trött i början, så glad att jag inte bara rullade genom det som jag tänkte göra efter 10min... Denna vecka fick jag ihop 12h 30 min, så höll mig till planen :-)  Får se om jag lyckas få till alla veckor denna period över 12 dock, prioriterar ju kvalité över kvantitet..

Kommentarer

Unknown sa…
Tja!
Kanske är fel ställe att fråga på men jag tänkte att jag frågar dig som har spenderat mycket tid på Monark:)
Vart brukar du köpa kedjor till din Monark?
Gissar att även du har/haft KMC 1/2x1/8 på din testcykel.
Har sökt men hittar ingen riktig träff.
//Mange
Samuel sa…
Köpte en standard kedja i 1/2x1/8 från Shimano på sportbutiken, men man måste ha 2st... Är väldigt lång kedja på Monarken så man får länka ihop 2 kedjor och kapa till rätt längd. Annars kanske Aktivitus har nån kedja till Monarken, köper då mina remmar därifrån. Så släng iväg ett mail till dom.
Unknown sa…
Jo jag såg att det skulle vara 116länk.
Läste även på nån blogg där man skarvat ihop kedjan pga längden.
Har också beställt rem av Aktivitus inför vintern, bara tanken att få ett ofrivilligt träningsstopp gör mig nervös:)
Letade efter kedja tidigare i höst på deras hemsida utan framgång, men jag kanske drar iväg ett mail ändå.
Tack för tipsen!
Samuel sa…
Haha ja är inte skoj att stå utan träningshoj mitt i vintern, så extra bromsrem och kedja är bra att ha hemma :-)
Anders sa…
-20! Jösses, tyckte det kändes lite segt med -2 imorse när jag drog ut på min distanstur :-) (men det var rätt skönt ändå). Kudos och kämpa på!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift