Mot strömmen

Hade lite ångest över mitt cykelval, skulle jag välja HT eller FS?? Men jag går väl lite mot strömmen och väljer inte FS, stora massan idag som köper cykel vill ju ha heldämpade. BMC har ju även bevisligen en väldigt snabb heldämpad hoj i Fourstroke, men jag har sen den kom varit väldigt sugen på softtailen teamelite. Sen måste man se på vad är det man vill cykla och hur, jag vill cykla snabbt och det på mestadels långlopp. Hade jag satsat på Xco skulle jag valt en fourstroke, men på tekniskt lätta långlopp som vi mestadels har i Sverige tror jag teamelite är snabbare. Sen är det ju faktiskt ingen hardtail heller, utan en softtail med 15mm fjädring där bak. Vad detta innebär och gör för åkningen ska bli grymt intressant att känna, den kommer nästa vecka till mig. Då ska den få utstå ordentliga tester efter stigarna här, uppför, nerför och sidledes ska den få gå:-) Kommer jämföra tider efter dom slingor jag har, nu är ju inte jag i bästa slag än men ska ändå bli spännande.

Så kommer nog en rätt utförlig testrapport nästa helg skulle jag tro, ska försöka få till en vecka med mkt tid på cykeln. Den borde dyka upp må-ti nån gång, skickades ju från Skövde i torsdags.. Även min cross är med i den sändningen :-D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack