Klubb Mästerskap i mörker

Åkte ut med Jens till Obbola direkt efter jobbet igår, skulle köra KM i Obbola. Var den sista av 5 deltävlingar i denna cup, jag hade inte kört nån av dom tidigare så hade inget med sammandraget att göra. Men är riktigt roligt att komma ut dit och köra, på plats upptäckte jag att lampan på hjälmen inte funkade.. Så fick köra enbart med den på styret, vilket var lite knepigt på den banan. Få ställen det är mer än 5m utan kurva liksom, och var minst 50 180graders kurvor..
Jag var helt värdelös igår, inget flyt alls i åkningen och var stel överallt. Var en blandning av att jag inte vågade luta in i kurvorna och att kroppen är väldigt stel än, men måste helt klart ut dit till våren och nöta timmar i den banan. Blev ordentligt frånkörd av några duktiga cyklister, det gillar man ju inte men jag tar steg för steg tillbaka. Så bara att fortsätta kämpa!!

Idag känner jag mig ordentligt sliten, men genomförde morgonpasset ändå och sen blir det ett pass till. Känns att jag tränat hårt nu, men är väl så det ska vara :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack