Bmc Teamelite 01 xtr Di2

Tänkte att nu när jag kört en del på ny cykel skulle jag ta och skriva nått om den, kört 8 pass på den och 98% efter stigar.  Försökt att pusha på ordentligt och testa den på gränsen av hur jag klarar av att köra, detta har resulterat i ett par KOM :-D

Hur lyder då första domen??  Jo det är en hardtail där man får lite extra hjälp, på en normal stig kan man sitta och mata som med en Fs. Då det blir stora stenar mm måste man bli mer aktiv och köra som man hade en hardtail, så man står lite mer än på en Fs hoj. Den är väldigt lätt och rapp precis som jag hoppades på, alltså fördelen med en HT. Man märker inget av att det gungar när man står upp och spurtar, detta trotts att jag har den mjukaste gummibiten i just nu. Känslan i början var att jag måste ha för lite luft i däcken, men det är att den är lite mjukare i gången helt enkelt.
Geometrin och känslan i cykeln är modern och skön, känns trygg utför men ändå kvick och aggressiv. Kan jämföras med Scalpel Si i den känslan, dom känns rätt lika i uppförandet. Testade en utförskörning jag har som tar ca 3min, rekordet där sattes i Maj med min Habit.  Körde nu med Teamelite på exakt samma tid, så den går på rätt bra utför med :-)
Visst får man hålla i sig lite mer med denna, men är ju inte heldämpad liksom och att den då går köra lika snabbt är jag imponerad av.

Så en väldigt snabb och aggressiv hoj som man ändå sitter skönt på, så gillar man att åka snabbt är detta en kanon cykel. Den är vad jag förväntade mig, så mkt nöjd!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack