Bättre varje vecka.

Fördelen med att ha varit svårt skadad är ju att man blir lätt bättre och bättre, utvecklingen är ju som på en nybörjare..
Börjar faktiskt nu komma upp i en nivå som jag anser vara acceptabel, det bästa och viktigaste är att benet inte gör ont när jag tränar. Eller kanske skulle säga att det bara gör lite ont, men där blir det också bättre. Så är helt klart på rätt väg, och det känns väldigt skönt.

Fick en fråga i kommentarerna om jag kommer tänka annorlunda med träningen nu när jag missat en hel säsong pga skada, det kommer jag definitivt göra. Först så är det ju rehab för benet, och på det kommer jag lägga en hel del rörlighetsträning. Har blivit väldigt stel i det skadade benet, så kommer behöva tråna upp det med så rörelsemönstret inte hämmas. Sen ska jag styrketräna lite mer, se till att stärka upp mina svagheter. Kommer träna mkt mer alternativt under vintern, skidåkning kommer bli en större del av träningen. Detta just för att stärka upp andra delar av benet än jag använder vid cykling, men nått Vasalopp blir det inte :-)
Sen har jag ett väldigt tävlingsug just nu, har ju inte tävlat nått i sommar... Känner mig dessutom redo att tävla lite också, cx ligger ju väldigt nära tillhands då. Så kommer ev att köra några deltävlingar i Cupen, men då i veteranklassen. Inte riktigt stark nog för elit än tror jag... Fast har ingen cykel för det ändamålet, så måste nog leta reda på en. Är ju liksom ute i sista minuten som vanligt..
Alternativet till att köra lite cx är att fixa en racemtb och köra en massa härlig höstcykling, med en massa tävlingslika moment. Det känns faktiskt riktigt lockande nu när jag tänker på det!!
Men hursomhelst vill jag ha en höst och vinter med mkt uteaktiviteter, sen Jan -mars blir det naturligt mer innecykling pga kyla.. Men en fatbike står högt på önskelistan nu, för då kommer jag nöta skoterspåren hela vintern och se till att få mer mängdträning :-)
Idag är det dock dubbelpass på Monarken, morgonpasset är gjort och det gick bra. Så nu ladda inför nästa pass..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift