Tyda signaler.

Jag har i min strävan efter att läka ihop och bli återställd snabbt stressat på kroppen rätt hårt, i nästan allt jag gjort och gör finns det en rehabtanke. Sen har jag dom sista veckorna börjat ta i ordentligt på träningen, detta för att så snabbt det bara går få tillbaka styrka i benet. Jag hatar känslan av att vara svag.. Så har legat precis på gränsen till vad kroppen klarar nästan hela tiden efter olyckan, detta vet jag ju om så har även försökt vara lyhörd för dom signaler kroppen ger på att jag går fram för fort. Nu har jag fått en hel del sånna signaler, dom är rätt lätt att tyda när man lärt sig vilka som man har. Dom som min kropp gett mig nu är: Nervryckningar i ögonlock, migrän och trötthet. I helgen skulle jag köra lite längre pass för att vänja musklerna med det innan Ragunda, men har varit så trött att jag bara rullat 2 korta pass. Mest bara funderat på att få sova.. Ryckningarna kom för 2 veckor sen, och sen har jag haft 2 migrän attacker på 2 veckor. Så nu vet jag att jag är på gränsen, så pga det och att jag har migrän idag ställde jag in morgonens träning. Tar en hel vilodag idag och försöker samla energi istället, så jag kan träna ti och On. Sen vila torsdag och väkningspass på fredag, så jag är lite på g till lördag iallafall.

Efter Ragunda blir det lite lugnare tempo ett tag, måste låta kroppen komma ikapp lite. Sen göra klart inför vintern och 2017 med material mm, så jag slipper ha den oron över mig :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack