Struntade i förkylningen..

Ville verkligen ut och testa cykleln igår, vädret var också bra... Så sket i att jag var förkyld, och drog ut i skogen istället.
Alltså den här Scalpel Si hojen... Den förtjänar verkligen all positiv kritik den fått i tester mm, den går som ett spjut och är skön samtidigt. När man låser den blir den superstyv, på den här modellen kan man låsa fram och bak försig, så låser man bakdämparen får man en hardtail. Geometrin gör att den känns lättstyrd och snabb, men ändå trygg och säker. Man brukar nästan få välja mellan dom två, fast här har man fått med allt.

Nu var ju inte jag i topptrim dock igår, körde 2h i rätt lugnt tempo med några snabba partier för jag testade hojen lite mer. NP watten hamnade på 254w, och jag var aptrött sista 10 min... Så oj vad det finns att jobba på inför Ragunda, då tror jag att cykeltiden blir 8-9h. Hur jag nu ska orka det...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift